Goed herstel van FC Meppel JO11/1

Na twee mindere wedstrijden (DZOH en Alcides) heeft FC Meppel JO11/1 zich knap herpakt met een prima duel tegen Ruinerwold. Na een peptalk van Abe en heerlijke warming up met passing/partij en afronden werd het duel tegen de rood-witten aangevangen.

Al snel werd duidelijk dat Ruinerwold twee hele goede voetballers voorop had staan, maar Ryan stond als een rots in de branding en schakelde de spits prima uit. Na een vroeg opgelopen achterstand (0-1) wist Noah gelijk te maken en zette Daan de thuisploeg op voorsprong na mooi voorbereidend werk van Teun, 2-1. Toen Noah vlak voor rust met zijn tweede door 3-1 zorgde uit een corner leken de groen-witten door te drukken. Ruinerwold toonde veerkracht en maakte toch nog 3-2 in de eerste helft. Na rust met Bonne en Keye op de zijkanten achterin was de opbouw goed verzorgd en met de snelle hervattingen van Bjarn mooi om te zien dat de jongens elke keer weer de intentie hebben de voetballende oplossing te zoeken. Teun bekroonde zijn sterke optreden met twee mooie goals en besliste daarmee de wedstrijd, 5-2. Ruinerwold deed wat terug (5-3), maar zag Keye al snel weer de marge naar 3 schieten.(6-3) Ivan en Twan waren duidelijk op zoek naar een goal en waren daar met prachtige schoten enkele keren dichtbij. Het slotakkoord was echter voor Ruinerwold dat in de laatste minuut de eindstand op 6-4 bepaalde. Een prima wedstrijd met een positieve voetbalopvatting en als team elkaar positief gesteund!