Van de bestuurstafel... Januari 2019

maandag 28 januari 2019

Op de website zal van iedere bestuursvergadering een puntsgewijze samenvatting komen van de belangrijkste punten. Transparantie geldt daarbij als kernwaarde, waarbij wij op uw begrip rekenen dat niet alles wat besproken wordt de samenvatting haalt. Voor verdere toelichting kunt u meer informatie ophalen bij de voorzitter.

De eerste maand van 2019 ligt alweer bijna achter ons. We kunnen we terug kijken op een geslaagde nieuwjaarsreceptie. Dit jaar was de nieuwjaarsreceptie op de avond gepland. Tevens was er gekozen voor een andere opzet en was er een DJ aanwezig voor de muzikale omlijsting. Het officiële gedeelte bestond uit 3 onderdelen, de speech van onze voorzitter Hans ter Voorde, huldiging van de jubilarissen en de 2e FC Meppel Nieuwjaarsquiz.

De afgelopen week was ons land wit gekleurd. Al die witte sneeuw is een prachtig gezicht en geeft de kinderen veel speelplezier. Lekker sleetje rijden en sneeuwpoppen maken. Maar helaas kan er dan ook niet gevoetbald worden. Afgelopen zaterdag was het clubhuis dan ook alleen geopend voor het afhalen van de snert die verkocht was tijdens onze jaarlijkse snertactie.

Veel jeugdleden hebben de afgelopen weken goed hun best gedaan om de snert aan de man te brengen. Nino Drees wist zelfs 75 liter te verkopen. Een topprestatie waar wij als FC Meppel erg trots op zijn.

Het nieuwe trainingsschema staat op de website. De kwaliteit van de oefenhoek is slecht. We hebben overwogen om veld 5 beschikbaar te stellen voor trainingen, maar we hebben er voor gekozen dit niet te doen. We moeten zuinig zijn op onze velden. Wel gaan we natuurlijk het gesprek met de gemeente aan om te kijken hoe we de kwaliteit kunnen verbeteren.

Er is een nieuwe geluidsinstallatie aangeschaft. Deze gaan we alleen gebruiken bij wedstrijden van het 1e en evenementen, en alles in overleg met bestuurslid Accomodatiezaken Frans Schrotenboer.

Ook voor komend seizoen zijn we weer op zoek naar vrijwilligers. Een vacature die volgend seizoen vacant is, is coördinator Lage senioren. Is dit een functie die bij jou past en zou je wat voor onze club willen betekenen, meld je dan bij een van de bestuursleden. Zij vertellen jou graag wat de functie inhoudt.

De commissie Materiaalbeheer is vooral aan het begin van het seizoen druk om te zorgen dat alle teams de benodigde materialen ontvangt die nodig zijn bij trainingen en wedstrijden. Daarnaast zorgen zij het gehele jaar door voor het onderhoud en beheer. Aan het begin van het seizoen ontvangt elk team o.a. een kar met ballen. We zijn nu halverwege het seizoen en kunnen constateren dat er veel teams zijn die ballen van andere teams in de kar hebben (alle ballen zijn gebrandmerkt met de juiste teamnaam J) of nog erger … waar ballen ontbreken. Dit is voor onze vereniging een grote kostenpost, waar wij als bestuur niet blij van worden. Daarom de oproep aan alle spelers, trainers en leiders zorgvuldig om te gaan met de materialen. Zorg dat als je van het veld afgaat alle ballen weer in de juiste ballenkar zitten.
Natuurlijk kan het zijn dat je een keer een bal kwijt raakt, meld dit dan bij materialen@fcmeppel.nl.

Voor vragen / opmerkingen kunt u terecht bij Hans ter Voorde, via voorzitter@fcmeppel.nl