De week van FC Meppel JO11-1

FC Meppel JO11/1 heeft een drukke week achter de rug. Vorige week zaterdag stond het duel op het programma met De Weide. De Hoogeveners hadden wat wisselende resultaten geboekt, maar lieten zien over een prima ploeg te beschikken. Ze waren op alle vlakken deze wedstrijd net iets beter dan wij en wonnen na een 1-3 ruststand verdiend met 3-6.

Dinsdag stond de volgende wedstrijd op de rol en wat voor één! In het PEC Zwolle stadion mochten we aantreden tegen PC Zwolle JO10 en dat in 2 wedstrijden van 2x15 min. Er werd gespeeld in 6x6 samenstelling op een klein veld met aangepaste regels als indribbelen en uitnemen door keeper na een goal. Het eerste wedstrijdje werd na een 0-2 voorsprong verloren met 6-2 en het tweede duel werd na een 3-3 ruststand met 7-5 verloren. Een leuke ervaring voor de boys en ook mooi om te zien dat de talenten van PEC Zwolle ondanks hun jonge leeftijd al fraaie voetbalstaaltjes in hun mars hebben!

Woensdag stond de regiotraining van PEC Zwolle op het programma en hebben de jongens onder toeziend oog van trainers van FC Meppel en Alcides getraind op verdedigen. Een leerzame ervaring en voor ons als staf ook weer handvaten om mee aan de slag te gaan. Zo halen we veel uit ons samenwerkingsverband met PEC Zwolle!

Vandaag stond als afsluiting van de drukke week het uitduel met Hoogeveen voor de competitie op het programma. In de vrieskou (Ivan en Ryan speelden zelfs met muts) hadden we moeite met het gladde veld. Het duurde even voor de eerste kansen genoteerd konden worden, maar voor rust zorgden Daan en Keye met 2 goals voor een 0-2 tussenstand. Toen Daan na rust de 0-3 aantekende leek het beslist, maar Hoogeveen bleef ervoor knokken en kwam mede door slordigheden van FC Meppel terug tot 3-3. Een prachtige goal van Noah meteen vlak na de gelijkmaker leverde alsnog 3 zwaarbevochten punten op. Komende zaterdag staat de stadsderby tegen MSC op de planning! Een mooi affiche om de eerste seizoenshelft af te sluiten.

Sportgroet,

Abe en Dirk Jan