Eerste nederlaag FC Meppel JO11/1 bij beter DZOH

FC Meppel JO11/1 heeft na drie bekerzeges en de mooie 6-6 remise tegen Emmen de eerste nederlaag geleden. In Emmen was een feller en beter voetballend DZOH met 6-2 te sterk voor FC Meppel.

De groen-witten begonnen na de vroege heenreis slapjes aan de wedstrijd. Al snel was duidelijk dat DZOH er zin in had en de thuisploeg was beter dan de bezoekers. De Emmenaren kregen een paar goede kansen, maar hadden het vizier gelukkig niet op scherp staan en schoten naast of over. Na een kwartier spelen kwam FC Meppel iets beter in de wedstrijd zonder overigens goed te spelen en kreeg een paar kleine kansjes. Vlak voor rust kwam DZOH toch verdiend op voorsprong vanuit een corner, 1-0. Na rust had FC Meppel nog goede hoop dat het terug kon keren in de wedstrijd. Dit gebeurde niet omdat DZOH gewoonweg beter voetbalde en feller was. Al snel werd het na een foutje achterin 2-0 en leek het duel gespeeld. Plotseling stond het 2-1 na een vrije bal van Daan, maar al snel herstelde DZOH deze tegentreffer. Het liep in rap tempo uit naar een 6-1 voorsprong met enkele mooie aanvallen waarbij het overspel prima was. In de slotminuut deed Teun nog wat terug en werd de eindstand bepaald op 6-2. Al met al een leerzame wedstrijd waarin de tegenstander feller was en ook beter voetbalde. Dan verlies je verdiend en valt er weer genoeg om op te trainen! Maandag lekker oefenen tegen Alcides!