FC Meppel blijft tegen DESZ ook in 2018 thuis ongeslagen

Afgelopen zaterdag speelden onze Groen-Witten de streekderby tegen DESZ. Uit werd er 3-0 verloren, waarbij vooral de effectiviteit voorin bij de gevaarlijke spitsen opviel. Ons trainersduo moest het team enigszins aanpassen door de schorsingen van Beens en Knotters. De plekken werden opgevuld door de van een schorsing terugkerende Van Olphen en Bakker. Voorafgaand aan en ook tijdens de wedstrijd was er een mooie sfeeractie van de jeugd. Prachtig om te zien hoe zij ons vlaggenschip de hele wedstrijd door steunde!

FC Meppel startte weer zoals de afgelopen keren thuis en zette druk op het doel van de ploeg uit Zwartsluis. Dit leverde in de eerste helft kansen op voor Kwant, Mansveld en Meijer, maar leidde niet tot een score. DESZ hield goed stand, al werd het nauwelijks gevaarlijk. De spitsen Kisjes en Moorman werden uitstekend in bedwang gehouden door ons centrale verdedigingsduo en kwamen nauwelijks in het spel voor. Op het moeilijk bespeelbare veld was het bij rust 0-0. DESZ kwam iets sterker uit de kleedkamer en dit resulteerde in enkele kleine kansen. Doelman Koch hield echter soeverein zijn doel schoon. In de loop van de tweede helft zette Meppel weer meer druk. Met Khieroe en Meijer in het team werden enkele mooie kansen gecreëerd. Het voetbal was niet goed, maar de wedstrijd bleef spannend. Tot de 83e minuut toen na een mooie actie van Kwant op rechts de bal in de zestien voor de voeten kwam van Nick Smilde en deze schitterend de bal binnen schoot. De thuisploeg had eindelijk de verdiende voorsprong. Het was nog even billenknijpen, maar DESZ kon geen echte vuist meer maken en Meppel trok de mooie overwinning over de streep. Deze werd nog mooier, toen bleek dat concurrent Zuidhorn slechts één punt had behaald. Meppel heeft handhaving in eigen hand. Dan moet er de komende weken in drie uitwedstrijden bij Groen-Geel, Drenthina en NEC Delfzijl wel punten gepakt gaan worden. Na afloop werd de overwinning ruimschoots gevierd in de kantine, samen met VR 1, die een prachtig kampioenschap behaalden deze middag.