FC Meppel - HFC’15

Afgelopen zaterdag speelde FC Meppel tegen promovendus HFC’15. Een onbekende ploeg voor de Groen-Witten. De ploeg uit Groningen moet duidelijk nog wennen aan het niveau in de tweede klasse en stond op dat moment op de laatste plaats in deze klasse. Maar juist tegen zulke tegenstanders is het moeilijk voetballen en hiervoor werd het team vooraf ook uitvoerig gewaarschuwd door het trainersduo Plessen/Van ’t Westeinde. Daarnaast had FC Meppel wat goed te maken na de 5-0 nederlaag tegen VEV’67 een week eerder. Door schorsingen en blessures moet het team op een aantal plekken worden omgezet en waren er basisplaatsen voor Niek Tepper, Hansie Mansveld en Robert-Erik Lanting.

Gelukkig was van onderschatting niets te merken in het begin en al na 5 minuten wist captain Jos Fidom op schitterende wijze vanaf 25 meter de bal over de keeper van HFC’15 te lobben. Helaas waren er geen camera’s in de buurt, anders was deze treffer zeker in het doelpunt van de maand bij RTV Drenthe gekomen. Drie minuten later tekende, hoe kan het ook anders, Rick Meijer met een bekeken schot vanaf de zestien voor de 2-0. Hiermee is hij op dit moment topscoorder met 6 treffers. HFC’15 kon hier weinig tegenover stellen en kwam nauwelijks voor het doel van Stijn Koch, die een heerlijk, rustige middag had. Nadat enkele prima kansen vergeven waren, liet alweer Rick Meijer in de 38e minuut de 3-0 aantekenen (7e treffer dit seizoen) met wederom een lage schuiver langs de doelman. De wedstrijd was hiermee voor de rust al beslist. Dat was te merken na de rust, want de thuisploeg liet merken het wel goed te vinden en drong nauwelijks meer aan voor het doel van de Groningers. Het werd één van de slechtste helften van de Groen-Witten dit seizoen. Ook de inwisseling van Floris van Es, Maarten van Olphen en Richard Wagenaar (sinds lange tijd weer eens bij de eerste selectie) konden het tij niet keren en na wederom enkele reddingen en de lat, scoorde Pim ter Voorde eindelijk weer eens en bracht de stand op 4-0. De wedstrijd ging als een nachtkaars uit en dat de bezoekers vlak voor tijd nog de 4-1 lieten aantekenen, was voor de statistieken. Door de nederlaag van NEC Delfzijl staat de Groen-Witten hierdoor nog steeds op een keurige gedeelde derde plek. De komende weken moet FC Meppel aan de bak. Eerst wacht de uitwedstijd tegen nummer 2 Gramsbergen en op 8 december wacht de huidige ongeslagen koploper Pelikaan S.

Opstelling FC Meppel: Koch; Holtman (Van Olphen); De Kam; Eemstra; Tepper (Wagenaar); Lanting; Van Dijk (Van Es); Fidom; Ter Voorde, Mansveld; Meijer