FC Meppel JO11-1 wint streektreffen bij Staphorst

Na de mooie wedstrijd vorige week tegen koploper JVZ stond nu de derby tegen Staphorst op het programma. De geel-blauwen hadden vorige week de eerste zege geboekt bij De Weide en duidelijk aan vertrouwen getankt.

FC Meppel JO11/1 begon aardig aan de wedstrijd en combineerde er lustig op los. Mooi om te zien was dat de opbouw van achteruit goed verzorgd was. Grote kansen bleven het eerste gedeelte uit omdat voorin vaak niet de juiste keuzes gemaakt werden. Staphorst kwam pas na een kwartier spelen bij Bjarn in de buurt, maar wist wel meteen te scoren omdat Ivan en Bjarn tegen elkaar opbotsten, 0-1. Vanaf de aftrap herstelde Teun het evenwicht door de rebound na een schot van Daan binnen te werken, 1-1. FC Meppel drukte door en kwam niet veel later op voorsprong na een handsbal van een Staphorst-verdediger op de lijn. Noah benutte de penalty en maakte zo 1-2. Waar iedereen dacht dat de sterkere bezoekers door zouden drukken kwam bedrogen uit. Een tweede uitval van Staphorst betekende de 2-2 en dat leek de ruststand te worden. Leek, want na een fraaie pass van Noah tikte Teun subtiel de 2-3 binnen. Ook na rust bleef FC Meppel steeds het initiatief houden en was het wachten op meer goals. Die goal zou ook vallen, alleen wel aan de verkeerde kant want via een Staphorst-hoofd verdween de bal met een carambole achter Bjarn, 3-3. FC Meppel was niet van slag en pakte de draad meteen weer op. Het kwam na 10 minuten spelen voor de derde maal op voorsprong na een mooie aanval. De niet geheel fitte Daan rondde bekwaam af en maakte zo de 3-4. De thuisploeg kreeg nu geen kansen meer en toen Bonne na een fraaie individuele actie voor 5-3 zorgde was het beslist. De keepster van Staphorst hield vervolgens met enkele fraaie reddingen haar ploeg op de been, maar vlak voor tijd had ook zij geen antwoord op een mooie boogbal van Noah. De 3-6 was een mooi slotakkoord van een wedstrijd waarin de opbouw van achteruit goed verzorgd was en er meer gescoord had kunnen worden als we voorin betere keuzes hadden gemaakt. Trainen, trainen en nog een trainen luidt het devies, maar daar beleven onze strijders nu juist heel veel plezier aan dus dat komt goed!

Een sportgroet van FC Meppel JO11/1