FC Meppel JO11-2 knokt zich naar een punt tegen Urk

Voor JO11-2 stond zaterdag de 6e wedstrijd van de competitie op het programma. Het team is de competitie goed gestart met 7 punten uit drie wedstrijden maar de laatste twee wedstrijden werden verloren. Eerst tegen de Blesse JO11-1 dat duidelijk een maatje te groot was maar vorige week was er onnodig verlies tegen Heerenveense Boys. De tegenstander zaterdag was Urk JO11-2 en een blik op de ranglijst en de uitslagen maakte duidelijk dat dit ook weer een lastige wedstrijd zou worden.

Urk mocht aftrappen de 1e helft en begon gelijk met goed positiespel maar dit leverde niet veel kansen op. FC Meppel werkte hard en had ook dreiging naar voren met enkele uitbraken maar creëerde ook geen kansen. Halverwege de 1e helft sloeg Urk dan toch toe met een droog schot in de hoek waardoor keeper Sem kansloos was. Niet veel later was het weer raak en na een goed lopende aanval kon de spits van Urk de bal in het doel tikken. FC Meppel probeerde nog wel wat terug te doen maar de tegenstander verdedigde goed, met name de laatste man stopte veel aanvallen.

In de rust kregen de spelers van de begeleiding complimenten voor de strijdlust. Ook gaf de begeleiding aan hoe bij balbezit dingen beter zouden kunnen.

Met frisse moed begonnen de jongens aan de tweede helft. Er werd nog steeds heel hard gewerkt maar in balbezit werd er nu ook beter gevoetbald. Dit resulteerde dan ook in de verdiende aansluitingstreffer. Spits Gilles werd de diepte ingestuurd, omspeelde de keeper en schoof de bal in het lege doel. Deze treffer gaf FC Meppel weer nieuwe energie en direct vanaf de aftrap werd Urk onder druk gezet. Het gewenste resultaat leverde dit niet op want het was nu weer Urk dat scoorde en de marge terugbracht naar 2 doelpunten. Het weer sloeg nu ook om en een lekker herfstzonnetje maakte plaats voor een fikse regenbui. Het toegestroomde publiek zocht dekking onder de paraplu of in de dug out maar zij kregen nog een geweldige tien minuten strijd te zien. Eerst was het weer Gilles die het net wist te vinden na een mooie assist van Sam en niet veel later was het Vince die een mooie aanval over rechts wist af te ronden. Beide ploegen gingen nog vol voor de winst en in laatste minuten raakte Urk nog de onderkant van de lat en wist FC Meppel met twee vrije ballen dicht bij het doel van Urk gevaar te stichten maar in de stand kwam geen verschil meer.

De spelers mogen trots zijn dat ze het hoofd niet hebben laten hangen en keihard geknokt hebben voor dit verdiende punt!

De fotograaf van FC Meppel was aanwezig bij deze wedstrijd en de foto’s zullen één dezer dagen ook op de website verschijnen.