FC Meppel JO13-2 pakt belangrijke winst in titelstrijd

Afgelopen zaterdag stond voorJO13-2 de belangrijke wedstrijd uit tegen Ruinen JO13-1 op het programma. Wij hadden alle zes de wedstrijden voorafgaand aan deze wedstrijd gewonnen terwijl Ruinen slechts één keer had gelijkgespeeld en de overige wedstrijden had gewonnen. De spelers werd bij de wedstrijdbespreking meegegeven dat ze vooral lekker moesten gaan voetballen en dat ze als we druk gingen zetten op de tegenstander dit met het hele team moest gebeuren.

Na een goede warming up waren we klaar om de wedstrijd te beginnen maar ook Ruinen was er klaar voor. De eerste minuten was Ruinen de bovenliggende partij en konden wij even niet onder de druk uitkomen. Uitgespeelde kansen leverde dit gelukkig niet op en langzaam kwamen we beter in de wedstrijd. Na ongeveer tien minuten waren wij de betere ploeg maar ook wij hadden moeite om echte kansen te creëren, vaak was de laatste pass niet nauwkeurig genoeg. Toch kwamen we op voorsprong doordat Twan een corner bij de 1e paal schitterend tegen de touwen schoot. Niet veel later werd het zelfs 0-2, Emmo werd prima vrijgespeeld en 1  op 1 met de keeper bleef hij koelbloedig en prikte hij de bal in de hoek van het doel. Met deze tussenstand gingen we de rust in.

De tweede helft kwamen Milan, Ruben T en Jarhno in het veld zij waren de vervangers van Emmo en het ijzersterke verdedigingscentrum Stijn en Ruben B.

Vanaf het begin van de tweede helft was het duidelijk dat Ruinen zich niet zomaar neer zou leggen bij een nederlaag. De duels werden stevig ingegaan maar gelukkig lieten we ons hier niet door van de wijs brengen en deden wij er ook een schepje bovenop. Enkele kansjes werden door ons niet benut maar Ruinen had nog steeds geen kans gecreëerd. Het begon er steeds meer op te lijken dat onze doelman Jesse een vrije dag had kunnen opnemen maar het liep toch anders. De razendsnelle en behendige rechtsbuiten van Ruinen was voor de eerste en laatste keer bevrijd van zijn kwelgeest Yordi en werd onnodig gevloerd in het strafschopgebied, de scheidsrechter kon niks anders doen dan een penalty geven aan de thuisploeg. De strafschop werd buiten het bereik van Jesse ingeschoten wat de spanning in de wedstrijd weer helemaal terugbracht. Toch bleven wij de betere ploeg en we kwamen steeds dichter bij een doelpunt. Onze linksbuiten Sil ging steeds beter spelen en haalde een aantal keer de achterlijn maar zijn voorzetten kwamen steeds net niet aan. Aan de rechterkant liep onze rechtshalf Thomas een aantal keer met reuzenstappen meerdere tegenstanders voorbij maar ook zijn voorzetten waren niet nauwkeurig genoeg. De bevrijdende 3-1 viel uiteindelijk toch, Nathan die al een aantal keer buitenspel had gestaan startte nu wel op het goede moment en faalde niet oog in oog met de keeper. De wedstrijd was nu wel beslist maar Jarhno trakteerde het publiek nog op een technisch hoogstandje en dolde zijn tegenstander op de achterlijn, waarschijnlijk is deze nu nog aan het zoeken waar de bal is gebleven.  In de stand kwam geen verandering meer en dus zijn we nog steeds de koploper en hebben we nog geen puntverlies geleden.

Het mooiste compliment kreeg ik na afloop van de wedstrijd van één van de leiders van Ruinen namelijk: wat een leuk team hebben jullie en jullie spelen ook echt als een team.

Toppers van JO13-2, als we op deze manier blijven strijden en spelen als team zullen we aan het einde van het seizoen de terechte kampioen zijn!

Tot slot wil ik de vele meegereisde supporters danken voor hun aanwezigheid en aanmoedigingen!