FC Meppel verliest bekerduel nipt van Flevo Boys

Op een doordeweekse dinsdagavond op kunstgras had FC Meppel de kans op revanche naar aanleiding van de matige wedstrijd van afgelopen zaterdag. Dat moest dan wel gebeuren tegen het grote Flevo Boys, dat weliswaar afgelopen seizoen degradeerde naar de 1e klasse, maar vol ambitie is komend seizoen weer te promoveren. Vooraf was de doelstelling van de trainers Knoll en Koning vooral een goed gevoel over te houden aan de wedstrijd en het team klaar te stomen voor de belangrijke derby van zaterdag in Zwartsluis. Wellicht zat een stuntje er ook nog in, het blijft tenslotte bekervoetbal.

In het begin werd al duidelijk dat de groen-witten er goed en kort op zaten. Flevo Boys had meer balbezit, was voetballend en technisch sterker, maar wist niet door de sterke Meppeler verdediging , onder leiding van aanvoerder Perryn de Kam, te komen. Vanuit de voorste linie werd er goed druk gezet en de Emmeloorders konden de bal niet lang in de ploeg hadden. De inzet en felheid was veel meer aanwezig dan afgelopen zaterdag en dat kon zowel de begeleidingsstaf als de toeschouwers prima bekoren. Beide ploegen gingen met 0-0 de rust in. Na rust kwam Meppel goed uit de startblokken en Flevo Boys wist nog steeds niet tot uitgespeelde kansen te komen. En anders vonden ze de wederom prima keepende Erik Kampherbeek op hun pad. Uiteindelijk was er een corner nodig om de bezoekers in de 62e minuut op voorsprong te brengen. Adams werkte de bal in de rebound binnen. Flevo Boys was duidelijk opgelucht met de treffer en wilde deze het laatste half uur uitspelen, zonder echt door te drukken en op zoek te gaan naar de 2-0. Meppel bleef gedisciplineerd spelen en gokte op enkele snelle uitbraken. In het laatste kwartier werd er opportunistischer gespeeld en met 3 wissels tegelijkertijd werd het een alles of niets wedstrijd. Dit leverde enkele corners en afstandsschoten op, maar helaas geen grote kansen. In de laatste minuut ging doelman Kampherbeek ook mee maar voren en met 22 man in het strafschopgebied van Flevo Boys zat eens stuntje er helaas toch niet in. De staf en het team konden met opgeheven hoofd het veld verlaten en lijken klaar voor de derby tegen DESZ van zaterdag. Met de inzet, discipline en felheid van vanavond, valt er daar zeker wat te halen. Zou mooi zijn als veel Meppelers de weg naar Zwartsluis weten te vinden om het team te steunen.