FC Meppel – v.v. De Weide

Afgelopen zaterdag speelde FC Meppel de derby tegen v.v. De Weide. De ploeg uit Hoogeveen kende in tegenstelling tot de groen-witten wel een prima start en stond al op 7 punten. Het team van Koning/Knoll had de ploeg op een aantal plekken omgezet, wilde meer druk naar voren hebben en o.a. Nick Smilde had na blessureleed zijn eerste basisplek in de competitie.

Onze thuisploeg begon sterk en zette De Weide vroeg onder druk. Dit resulteerde al snel in enkele kansen en in de 9e minuut kwamen ze verdiend op voorsprong door Hans Mansveld. Daarna had Meppel de wedstrijd al vroegtijdig kunnen en moeten beslissen, na enkele grote kansen van o.a. Dave Knipmeijer. Die speelde als linksbuiten een sterke eerste helft en zorgde voor veel gevaar voor het Hoogeveense doel. Daar waar FC Meppel de afgelopen weken moeite had om kansen te creëren, lukte dit nu wel, maar het net werd het niet gevonden. De Weide kon daar in de eerste helft weinig tegenover zetten en kwam tot één grote kans. De tweede helft waren de rollen omgedraaid. De Hoogeveense ploeg zette een extra man op het middenveld en ging met drie man in de achterste linie spelen. FC Meppel had moeite dit goed op te vangen en De Weide werd sterker en kreeg diverse goede kansen. Dit leverde kansen op voor Benjamins, Verbeek en Luchtenberg. FC Meppel kreeg in de counter ook nog enkele grote kansen, maar miste de scherpte voorin om de wedstrijd te beslissen. Uiteindelijk kon de gelijkmaker niet uitblijven, als was het zuur dat deze 5 minuten voor tijd viel. Benjamins scoorde, na weifelend optreden in de Meppeler verdediging.  Vlak voor tijd kreeg Buining van De Weide nog een rode kaart, maar het was te laat om van dit voordeel te kunnen profiteren. Onze trainers waren na afloop matig tevreden. “Het is zuur als je vlak voor tijd de gelijkmaker tegen krijgt, terwijl je voor die tijd al een groot aantal kansen om zeep hebt geholpen, om de wedstrijd te beslissen. Het spel in de eerste helft geeft zeker vertrouwen voor de komende weken.” De ziekenboeg wordt gelukkig ook weer leger (De Jong, Hussein, Scholing, Van Dijk, Burgler en Elling). Komende zaterdag liggen er tegen Zuidhorn zeker mogelijkheden voor een tweede seizoenzege. Half drie wordt er op Ezinge afgetrapt.