Gramsbergen-FC Meppel 3-1

Afgelopen zaterdag speelde ons eerste elftal bij Gramsbergen. De ploeg kende net als Meppel een matige start en stond net boven de groen-witten. Op voorhand dus een belangrijke wedstrijd, wie wint haakt aan en wie verliest haakt even af. Voor FC Meppel maakte Erik Kampherbeek zijn competitie-debuut dit seizoen, door de twee wedstrijden schorsing van Stijn Koch.

De wedstrijd begon voorzichtig en beide teams keken in het begin even de kat uit de boom. Het veldspel van onze club was iets beter, maar dit leidde niet tot grote kansen. Zoals zo vaak dit seizoen was aan de andere kant de eerste kans wel direct raak. Sander ter Wijlen maakte na een half uur de 1-0 voor de thuisploeg. Erg lang kon ze daar niet van genieten want na een prachtige dieptepass van centrale verdediger Rik Beens op Dave Knipmeijer, werd deze in de zestien onderuit gehaald. Penalty en een gele kaart. Hans Mansveld liet dit buitenkansje niet liggen en schoot beheerst de 1-1 binnen. Het leek er even op dat Meppel zou doordrukken, maar net voor de rust scoorde spits Roy Seinen na slecht verdedigen in de achterste linie toch weer de 2-1 voor de thuisploeg. Dit was ook de ruststand. Met Stefan Scholing en Rense van Dijk voor Stan Bakker en Hans Mansveld werd getracht het tij te keren in de tweede helft. Meppel creëerde enkele mooie kansen, maar deze werden niet verzilverd, zoals zo vaak dit seizoen. Aan de andere kant gebeurde dit in de 71e minuut wel en David Houtman omspeelde keeper Kampherbeek en bracht de eindstand op 3-1. De ploeg uit Meppel zette nog aan voor een slotoffensief, maar kon weinig forceren en een nieuwe nederlaag was een feit. Er had vandaag zeker meer ingezeten, maar het draait bij voetbal om de doelpunten. Komende week wacht de volgende bekerronde. De nog ongeslagen koploper uit de vijfde klasse SC Angelslo komt op bezoek in Meppel. Tijd voor eerherstel, waarbij onderschatting op de loer ligt. Een belangrijke taak voor ons trainersduo dit weg te nemen bij de spelersgroep. Daar waar het in de competitie nog niet loopt, moet het in de beker maar gebeuren. We kunnen allen steun gebruiken. Aanvang 14.30 uur op ons sportpark.