Mooie weken FC Meppel JO11/1

FC Meppel JO11/1 kende een stroeve competitiestart met 1 punt uit twee duels, maar is inmiddels op stoom. Het laatste verslag betrof de thuiswedstrijd tegen Ruinerwold dat met 6-3 verslagen werd. Vervolgens werden SC Rouveen (4-5) en Noordscheschut (10-2) aan de kant gezet en konden er na 5 duels dus 10 punten genoteerd worden. Gisteren stond het uitduel bij de ongeslagen koploper HZVV op het programma.

De Hoogeveners beschikken over een prima jeugdopleiding en visie getuige de immer voetballende oplossing die ze hanteren. Omdat ook FC Meppel dat deed ontspon zich een heel leuk duel waarin FC Meppel voor rust verreweg de gevaarlijkste ploeg was. Met veel druk vooruit werd de koploper brutaal bestreden en daar had HZVV voor rust geen antwoord op. Via Daan (2x) en een prachtige goal van Teun stond het bij rust 0-3 voor FC Meppel. Na  de pauze ging de thuisploeg fel van start om wat terug te doen. HZVV kreeg via enkele mooie aanvallen twee grote kansen, maar Bjarn redde twee keer prachtig en voorkwam zo een tegentreffer. Deze kwam er na een kwartier spelen wel (1-3) en bracht de spanning terug. Het was echter vlak daarna Daan die na een prachtige pass van Keye met een bekeken lob de beslissende 1-4 maakte. Als team heel goed gespeeld en met veel druk vooruit het sterke en goed voetballende HZVV verslaan is een prestatie van formaat!

Afgelopen woensdag stond ook het jaarlijkse PEC Zwolle toernooi op het programma voor alle samenwerkende clubs met PEC. Er wordt dan op een aangepaste veldafmeting 8x8 gespeeld (voetbalvorm voor volgend seizoen). We zaten ingedeeld in een poule met 4 ploegen waarvan de beste 2 doorgingen naar de halve finale. Het eerste duel tegen Berkum leverde een 1-1 gelijkspel op door een gelukkige treffer van de Zwollenaren vlak voor tijd. Vervolgens werd er met 0-2 verloren van Olde Veste’54 en moest het laatste duel van DOS Kampen gewonnen worden om de halve finale te bereiken. Hierin slaagden de boys met glans want een ruime 3-0 zege betekende plaatsing voor de halve finale op 7 maart 2018 in Meppel. Er wordt dan gestreden door 8 clubs voor 2 plekjes in de grote finale in het PEC Zwolle stadion voorafgaand aan een eredivisieduel.

Sportgroet namens FC Meppel JO11/1

Bjarn, Bonne, Twan, Ryan, Keye, Ivan, Noah, Teun, Daan, Abe en Dirk Jan