SV Bedum - FC Meppel 3-1

FC Meppel speelde afgelopen zaterdag voor haar tweede competitieduel tegen het sterke SV Bedum. Omdat ook het 2e elftal in en tegen Bedum moest spelen, werd er ’s ochtends op tijd al gezamenlijk in de mooie, nieuwe spelersbus van Reesttours, afgereisd naar het hoge noorden. De vereniging waar Arjen Robben zijn carrière begon, was de competitie sterk gestart met een 2-0 overwinning op Zuidhorn en geldt vooraf als één van de titelkandidaten. Nadat het tweede elftal onnodig en door onfortuinlijke scheidsrechterlijke beslissingen helaas met 3-2 verloor, was het de beurt aan het vlaggenschip om de punten mee terug naar Meppel te nemen.

Het team van Knoll/Koning begin sterk aan het wedstrijd en creëerden ook enkele kansen door Winne Meijer en Hans Mansveld. Bij de eerste echte aanval van de tegenstander, viel echter direct de 1-0 door George Deuling en na onoplettendheid achterin was het 2 minuten later al 2-0.  Net als in de voorbereiding tegen Alcides en Olde Veste werd duidelijk, dat je tegen dit soort sterke tegenstanders achterin de hele wedstrijd scherp moet zijn, want bijna elke fout wordt direct afgestraft. Gelukkig liet het team zich niet uit het veld slaan en voor de rust wist Hans Mansveld met het hoofd, na een mooie vrije bal van Sander van Dijk, de aansluitingstreffer te scoren. FC Meppel ging met een 2-1 achterstand de rust in. Na de thee gingen de groen-witten op zoek naar de gelijkmaker. Met Bas Kaldenberg en Perrin de Kam als frisse krachten erin, werd SV Bedum onder druk gezet, zonder dat dit resulteerde in grote kansen. Dat is tot op heden de makke van het team, er worden onvoldoende kansen gecreëerd. Amith Khieroe had nog een hele grote kans op de gelijkmaker, maar op een meter voor het doel wist hij de bal eroverheen te schieten. Zoals zo vaak valt het doelpunt dan aan de andere kant en even later wist Frank Roorda bij de uitbraak de 3-1 binnen de schieten. Een slotoffensief mocht niet meer baten en FC Meppel ging met lege handen naar huis. Op basis van het spel had er meer ingezeten, maar Bedum was gewoon effectiever. Op naar volgende week, als Omlandia op bezoek komt in Meppel. Beide ploegen staan op de ranglijst achter elkaar. Bij winst sluit FC Meppel aan bij de subtop. Het belooft dus een mooie strijd te worden, met hopelijk veel belangstelling langs te kant!