Verslag DESZ-FC Meppel

Afgelopen zaterdag stond de belangrijke wedstrijd tegen DESZ op het programma. En niet alleen omdat het een derby is, maar FC Meppel heeft de punten hard nodig. Onze beide hoofdtrainers hadden het strijdplan weer zorgvuldig bepaald en waren benieuwd of het jonge team de goede lijn van de doordeweekse bekerwedstrijd tegen Flevo Boys (0-1) een vervolg kon geven.

In de eerste helft stond Meppel goed. DESZ kwam er nauwelijks door en via Emiel Kwant en Hans Mansveld waren de beste kansen voor de groen-witten. Verder gebeurde er niet zo heel veel in de eerste helft en een 0-0 ruststand was het logische gevolg. Langs de kant hoorde je de DESZ supporters al roepen dat het een lastige middag voor de thuisploeg zou worden en Meppel het beste van het spel had. In de tweede helft werd deze lijn in eerste instantie doorgezet. DESZ werd wel wat sterker, maar de openingstreffer van Etienne Moorman kwam na een voorzet van Danny Moorman toch wel uit de lucht vallen. Weer keek FC Meppel tegen een achterstand aan. Sander van Dijk, Steven Knotters en  Rense van Dijk kwamen in de ploeg, achter werd er 1 op 1 gespeeld en er werd meer druk op het doel van DESZ uitgeoefend. Het leverde enkele kansen op en het had daarbij pech, dat in een tweetal situaties in het strafschopgebied van DESZ de scheidsrechter een andere keuze maakte, dan de staf langs de kant graag had gezien en meende recht op te hebben. In de laatste 5 minuten scoorde DESZ uit een tweetal counters nog twee doelpunten via Danny Moorman en Tom Kisjes en de uitslag eindigde in een geflatteerde 3-0 nederlaag. Helaas weer geen drie punten voor de groen-witten. DESZ was scherper voor het doel en benutte de kansen wel. Zo blijft FC Meppel onderin hangen in de tweede klasse, met daarbij nog wel twee ploegen net boven zich. Komende zaterdag is de laatste thuiswedstrijd tegen DZOH, de ploeg van Martin Drent.  Dan moet het maar gebeuren. Na afloop nodigt de eerste selectie in elk geval de supporters uit voor een gezellige afterparty met een optreden van Hollandse hits zanger Joop Akse uit Hollandscheveld.