Verslag FC Meppel – NEC Delfzijl

Na de knappe overwinning vorige week tegen Klazienaveen, probeerden de mannen van het duo Koning/Knoll hieraan thuis tegen NEC Delfzijl een positief vervolg te geven. De trainers hadden het team met dezelfde opdracht als afgelopen week het veld in gestuurd.

Al snel werd duidelijk dat dit een andere wedstrijd zou worden. FC Meppel oogde minder scherp en energiek. De tegenstander uit de noordelijkste havenstad van Nederland wist de groen-witten goed in bedwang te houden en van beide kanten werden er nauwelijks kansen gecreëerd. De bezoekers kregen in de loop van de eerste helft meer vat op de wedstrijd en kwamen in de 27e minuut op voorsprong via Hodzic. Die werd in de 40e minuut gevolgd door nog een doelpunt van NEC Delfzijl. Yilmaz wist in de rebound de van een schorsing teruggekeerde doelman Stijn Koch te passeren. Vlak voor rust kopte Hans Mansveld in kansrijke positie naast en stond er een 0-2 ruststand op het scorebord. In de rust grepen de trainers in en brachten met Bas Kaldenberg en Nick Smilde voor Steven Knotters en Stan Bakker twee nieuwe krachten, die meer strijd in de wedstrijd moesten brengen.  FC Meppel oogde gelukkig gretiger, maar wist nauwelijks echte kansen te creëren voor het doel van Delfzijl.  Deze hielden gemakkelijk stand. Het werd weer eens duidelijk dat de jonge ploeg uit Meppel nog niet stabiel oogt en een echte leider in het veld mist. De wedstrijd liep zonder veel ophef naar het einde en Meppel liep helaas weer tegen een thuisnederlaag aan. Veel tijd om de wonden te likken is er niet. Dinsdag a.s. wacht eersteklasser Flevo Boys in de derde bekerronde. Een mooie wedstrijd voor revanche. Aftrap is 20.00 uur in Meppel.