v.v De Weide - FC Meppel 3-1

Helaas heeft FC Meppel geen vervolg kunnen geven aan de resultaten van de afgelopen weken. Voor het eerst sinds de winterstop en sinds het duo Moes/ Van ’t Westeinde voor de groep staat, werd er verloren. Dit had het team te wijten aan een hele slechte eerste helft. Hierin kwamen de Groen-Witten op alle fronten te kort en werd het juist op scherpte, duels en beleving afgetroefd door de ploeg uit Hoogeveen. Daar waar dit in de wedstrijd tegen Zuidhorn de schade nog beperkt kon worden tot een gelijke stand bij rust, keken de Meppelers tegen het veel sterkere De Weide bij rust tegen een kansloze 3-0 achterstand aan.

De in grote getale meegereisde supporters uit Meppel keken hun ogen uit. Dit was niet het FC Meppel wat ze verwacht hadden op basis van de afgelopen weken. Het team startte in dezelfde opstelling als afgelopen week. Vanaf het begin kwamen de spelers niet in de duels en oogden mat. De tegenstander uit Hoogeveen had zich goed voorbereid op FC Meppel en met veel beweging voorin en op het middenveld werden diverse kansen gecreëerd en slecht dekken in het centrum van de verdediging leidde in de 17e minuut tot een 1-0 voorsprong van de thuisploeg door Strijker. Niet veel later moest doelman Stijn Koch met een enkelblessure geblesseerd het veld verlaten en werd vervangen door Jesse Burgler. Deze stond net in het veld en zag de bal na, weer slecht dekken in het centrum, via een kopbal achter zich in het net vallen. Toen niet veel later Buining via een geplaatst schot de 3-0 binnen schoot leek de wedstrijd voor de rust al beslist. Na een goed gesprek in de rust, kwamen de Groen-Witten heel anders uit de kleedkamer en, met Emiel Kwant als diepe spits en Amith Khieroe van rechts erbij, werd het doel van De Weide veelvuldig opgezocht. Dit leidde direct na rust al direct tot een grote kans van eerstgenoemde. FC Meppel voetbalde  eindelijk zoals de staf het wilde zien en trok de wedstrijd volledig naar zich toe. Kans na kans werd gecreëerd, maar het net werd helaas niet gevonden. Nu was er wel de scherpte, beleving en passie. Hoogeveen kwam er nauwelijks meer aan te pas en was slechts via enkele uitvallen gevaarlijk voor het doel. De wat onwennig gestarte reservedoelman Jesse Burgler herstelde zich uitstekend en hield het doel in de 2e helft schoon. Helaas bleef de aansluitingstreffer tot de 75e minuut uit. Hans Mansveld scoorde bij de laatste paal en verkleinde de stand tot 3-1. Er waren daarna ook nog diverse kansen op de 3-2 en iedereen was er zeker van dat als die viel, de 3-3 ook nog zou vallen. Helaas bleef dit uit en floot de scheidsrechter met een 3-1 eindstand voor het eindsignaal. Met een dubbel gevoel verlieten spelers en staf het veld. Op basis van de tweede helft maakt het in de komende twee thuiswedstrijden tegen de nummers één en twee, Bedum en Klazienaveen kans op een positief resultaat. Op basis van de eerste helft zal dit heel lastig worden. De beide trainers hebben nog een week om het team hierop voor te bereiden.