Wedstrijdverslag DZOH - FC Meppel

Afgelopen zaterdag toog FC Meppel naar het veld waar ze eind mei handhaving in de allerlaatste seconde veilig stelde. In Emmen was DZOH, de ploeg van Martin Drent, de gastheer. Deze keer stonden er andere belangen op het spel en wilden beide ploegen na een wisselvallige voorbereiding het seizoen goed beginnen.

De groen-witten onder leiding van hoofdcoach Arjen Plessen en zijn assistent John van ’t Westeinde openden sterker dan DZOH en hadden via spits Pim ter Voorde een prima kans om de score te openen, maar zijn bal ging net langs de verkeerde kant van de paal. Daarna nam de jongen ploeg van Martin Drent het initiatief over en kwamen in de 35e minuut op een 1-0 voorsprong door een penalty, na een onnodige overtreding van Maarten van Olphen op de rand van het strafschopgebied. Dit was ook de ruststand. De trainer van FC Meppel was niet tevreden met het spel en de inzet en gooide de in tweede helft het team iets om. De nieuwe aanvoerder Jos Fidom kwam meer centraal achter de spitsen te spelen. Dit leverde wel wat onrust bij de tegenstander, maar geen grote kansen op. De 2-0 viel helaas aan het begin van de tweede helft welaan de andere kant. Een mooie aanval van DZOH via de snelle rechtsbuiten, werd via een Robben achtige actie naar binnen met links in de bovenhoek geschoten. Een tot dan verdiende voorsprong voor de ploeg uit Emmen. Trainer Plessen bracht Hans Mansveld in het team en ging achter één op één spelen. De tegenstander was even van slag en dit leverde ook een aantal kansen op voor Meppel. Dit resulteerde in de 79e minuut de aansluitingstreffer op door de ingevallen Hans Mansveld, na een prima voorzet van Emiel Kwant. Opeens was de energie en power er weer en DZOH kwam flink onder druk te staan. Met Rense van Dijk en Koen Holtman voor het centrale verdedigingsduo Maarten van Olphen en Niels Eemstra werd er nog aanvallender gespeeld en dit resulteerde in een aantal mooie mogelijkheden voor Emiel Kwant, Hans Mansveld en Jos Fidom. Helaas hadden de spitsen vandaag het vizier niet op scherp staan en zo eindigde de wedstrijd in een 2-1 nederlaag. Vooraf was door de staf op meer gerekend, maar achteraf was dit een terechte nederlaag. Er zat te weinig voetbal van achteruit in, het middenveld acteerde te passief en de snelle voorhoedespelers werden onvoldoende gevonden. Er is dus nog voldoende werk voor het trainersduo. Volgende week wacht hiervoor direct een mooie tegenstander. Vanaf half drie is De Weide de tegenstander op sportpark Ezinge.