FC Meppel delft onderspit tegen sv Nieuwleusen

Afgelopen zaterdag speelde FC Meppel tegen rode lantaarndrager sv Nieuwleusen. Vooraf gaf het trainersduo al aan dat dit een lastiger wedstrijd zou worden dan vorige week tegen koploper Bedum. En daarin kregen ze gelijk. Met Maarten van Olphen in het hart van de verdediging weer terug na een schorsing en doelman Stijn Koch stond weer onder de lat startte de wedstrijd.

FC Meppel begn fel en dit leverde in de eerste 15 minuten al drie grote kansen op voor Rick Meijer en Emiel Kwant. De beide spitsen hadden duidelijk het vizier deze middag niet op scherp staan en de doelman en paal redden Nieuwleusen. Daarna kwam het spel meer in evenwicht. De nummer laatst streed voor haar laatste kans, maar liet de bezoekers het spel maken. Het team van ons duo Moes/ Van ’t Westeinde voerde de vooraf afgesproken taken en opdrachten onvoldoende uit en was duidelijk een stuk minder scherp als de afgelopen weken. Wellicht heeft alle positieve media-aandacht in de afgelopen weken toch onbewust voor onderschatting gezorgd. Bij rust was de score dan ook 0-0. De groen-witten hadden nog 45 minuten de wedstrijd naar zich toe te trekken. Met Amith Khieroe voor Steven Knotters (5 gele kaart en geschorst komende week) werd getracht nieuwe impulsen vanuit het middenveld te krijgen. In de 53e minuut kantelde de wedstrijd volledig, toen Rik Beens, na een onoplettendheid in de verdediging, een doorgesproken speler van de thuisclub onderuithaalde vlak voor de zestien en met rood kon vertrekken. De daaropvolgende vrije trap werd raak geschoten en zeer verrassend en ook tegen de verhouding in kwam Nieuwleusen op een 1-0 voorsprong. FC Meppel ging achter één op één spelen en Floris van Es verliet het veld en Nick Smilde, die heeft aangegeven na dit seizoen terug te keren naar zijn oude club vv IJhorst, kwam erin. Nieuwleusen werd door de 10 man van Meppel naar achteren geduwd, maar uitgespeelde kansen werden niet meer gecreerd deze mensen. In een counter scoorde Nieuwleusen de 2-0 en de wedstrijd was gespeeld. Meppel bewees zichzelf vanmiddag een slechte dienst. Bij winst was handhaving een heel stuk dichterbij en had het team aan kop gestaan in de derde periode. Maar als telt niet in de sport. Komende zaterdag revanche in de derby tegen DESZ.