FC Meppel pakt verdiende en belangrijke overwinning op sv Gramsbergen

FC Meppel speelde afgelopen zaterdag de belangrijke wedstrijd tegen sv Gramsbergen. Uit werd weliswaar verloren, maar er had daar meer ingezeten. Ons duo Van ’t Westeinde/Moes had het team flink op scherp gezet en net als de afgelopen weken moest er vooral op basis van passie en strijd de tegenstander verslagen worden. Daar waar na de winterstop alleen nog maar gelijke spelen opleverde, moest er vandaag eens drie punten gepakt worden.

Het team had de opdracht van de trainers goed begrepen en vanaf minuut één zaten de Groen-Witten er bovenop en maakten duidelijk dat er voor de tegenstander vandaag niets te halen viel. Na een grote kans van topscoorder Roy Seinen in de 16e minuut, kreeg keeper Stijn Koch de verre uittrap bij Rick Meijer, die koppend de 1-0 maakte. Ondertussen liep de sterke verdediger Wouter Vink al met een tulband om zijn hoofd, na een kopduel met Emiel Kwant en toen dezelfde Roy Seinen geblesseerd het veld verliet, gaf dit FC Meppel nog meer inspiratie er nog een schep bovenop te doen. Met snelle uitvallen bleef de FC gevaarlijk voor het doel Gramsbergen. Als er aan de andere kant een grote kans ontstond, was er de wederom uitstekend keepende Stijn Koch, die dit onschadelijk maakte. Zo leidde FC Meppel verdiend met 1-0 in de rust, voor de oog van de in grote getale meegereisde uitsupporters (vast kern bij uitwedstrijden van een hele bus vol!). In de tweede helft veranderde het spelbeeld niet en met de voor Rick Meijer en Winne Meijer ingevallen Stan Bakker en Hans Mansveld bleef Meppel domineren. De verdediging met Niels Eemstra en Maarten van Olphen stond solide en gaf nauwelijks een kans weg. Halverwege de tweede helft wordt Perryn de Kam door hans Mansveld prachtig weggestuurd en alleen op de keeper weet hij deze te omspelen en de 2-0 binnen te schieten. Er gaat een zucht van verlichting bij de spelers, staf en supporters. Zou het vandaag dan echt gaan lukken en de drie punten weer in Meppel blijven? In de resterende tijd komt het Meppeler collectief nauwelijks meer in de problemen en zijn er nog kansen op meer. Uiteindelijk fluit de uitstekend leidende scheidsrechter Kraan na 93 minuten af en pakt FC Meppel de eerste driepunter sinds de winterstop. Het team is nu sinds 15 december ongeslagen. Komende zaterdag wacht wederom een belangrijke (uit) wedstrijd. Tegen het één plaats hoger staande Zuidhorn moet gewonnen worden om weer aan te haken bij de onderkant van de middenmoot en verder omhoog te kijken. De bus vertrekt zaterdag om 12.45 uur vanaf het sportpark. Het zou mooi zijn als het team gesteund wordt door een grote groep supporters!