Wedstrijdverslag Drenthina - FC Meppel

FC Meppel sloot de eerste seizoenshelft af in Emmen. Tegen het tot op heden matig presterende Drenthina wilde de ploeg van Plessen/Van ’t Westeinde het jaar goed afsluiten. Met een redelijk volledige selectie (alleen topscoorder Rick Meijer ontbrak) konden de trainers hun ideale opstelling maken.

Op een zeer moeilijk te bespelen grasmat begonnen beide ploegen matig aan de wedstrijd en waren er weinig hoogtepunten te beleven. FC Meppel had een licht veldoverzicht, maar de Groen-Witten uit Emmen waren gevaarlijker voor het doel van Stijn Koch. Na ruim een half uur kwam de thuisploeg op 1-0. FC Meppel kan hier voor het doel van de Emmenaren weinig tegenover stellen en keek met de rust terecht tegen een 1-0 achterstand aan. Het was het meest povere spel in dit seizoen en trainer Arjen Plessen had ook een pittige preek klaar in de rust. Het team werd hierdoor wakker geschut. Lard Kwant kwam in het veld voor de zeer ongelukkig spelende Niels Eemstra en er ontstond meer dreiging vanuit Meppeler kant. Toch leverde dit geen echt grote kansen op en de wedstrijd bleef van Meppeler zijde zeer matig. Ook Jos Fidom kon, net als de laatste weken, zijn stempel niet op de wedstrijd drukken en werd vervangen door Floris van Es. Daarna kwam ook de derde Kwant in het veld, A-junior Juules, voor Robert Erik Lanting. FC Meppel wist meer druk te leggen op het doel van Drenthina en dit resulteerde in de 78e minuut in de gelijkmaker. Bas Kaldenberg kopte knap binnen, na een vrije trap van Perryn de Kam. In de laatste 10 minuten werd het toch nog spannend en had Meppel de beste papieren om de wedstrijd toch nog over de streep te trekken. Helaas zat dit er niet in en eindigde de wedstrijd in een terechte 1-1 eindstand. Das was jammer, want bij winst had Meppel goede zaken kunnen doen. Nu staat de ploeg met 20 punten uit 12 wedstrijden in de subtop met een 6e plaats. De afstand tot plek 2 is slechts 3 punten, dus het beloofd een spannende tweede seizoenshelft te worden. Deze start op 19 januari alweer met een thuiswedstrijd tegen directe concurrent NEC Delfzijl. Vooraf zijn  de mannen een paar dagen op trainingskamp in Turkije, om zich voor te bereiden op de tweede seizoenshelft. Dit jaar wordt afgesloten met deelname aan het Jan Bralten/Stadmueller Futsaltoernooi (vrijdag 21 december) en het Protos Weering Zaaltoernooi (zaterdag 22 december). Mooi nieuws is ook dat voorafgaand aan de wedstrijd bekend werd, dat zowel de hoofdtrainer Arjen Plessen, als zijn assistent John van ’t Westeinde nog een jaar langer aan de club verbonden blijven. De selectie en staf bedankt alle supporters voor het steun de afgelopen seizoenshelft en wenst een ieder fijne feestdagen.