Wedstrijdverslag Gramsbergen - FC Meppel

Afgelopen zaterdag moest FC Meppel aantreden in en tegen Gramsbergen. De Groen-Zwarten, met scheidend trainer Jan Peter Jonkman, presteren dit seizoen uitstekend en stonden vooraf op een tweede plek. Er was dus sprake van een heuse topper tegen de nummer vier FC Meppel.

De thuisploeg begon, met steun van de fanatieke aanhang, sterk en wist in het eerste deel van de eerste helft diverse mooie kansen te creëren. De paal en doelman Koch wisten echter een voorsprong te voorkomen. Slechte communicatie tussen de doelman en de verdediging leidde echter in de 18e minuut toch tot een doelpunt voor Gramsbergen, via clubtopscoorder Roy Seinen. Meppel stond op dat moment verdiend op achterstand. De Groen-Witten leken wakker geschut en na een heerlijke aanval via diverse schijven, wist aanvoerder Jos Fidom aanvaller Pim ter Voorde voor de keeper te brengen en deze kon heerlijk binnenschieten. In het tweede deel van de eerste helft kreeg Meppel meer grip op de wedstrijd en had met name de snelle buitenspelers van de thuisploeg beter onder controle. Dat was de verdienste van Koen Holtman en Niek Tepper, die na een matige start zich prima herstelden. Met rust stond er een terechte 1-1 tussenstand op het scorebord. Na de thee kwam Meppel beter uit de startblokken en trok de wedstrijd naar zich toe. Toch echte grote kansen leidde dit niet. In de 70e minuut profiteerde Gramsbergen van onnodig balverlies van Pim ter Voorde op eigen helft. In de omschakeling had de prima spelende Niels Eemstra volgens de scheidsrechter een overtreding binnen het strafschopgebied nodig, om Seinen af te stoppen. De penalty werd benut door Schuurmans en Gramsbergen kwam weer op voorsprong. Trainer Arjen Plessen moest alles op alles zetten en bracht met Floris van Es en Hans Mansveld twee frisse  krachten. Laatstgenoemde ging vlak voor tijd op eigen helft in de fout en de bal werd via een geplaatst schot door de ingevallen aanvaller van de thuisploeg knap binnengeschoten. De wedstrijd was gespeeld en Meppel leed zijn vierde nederlaag dit seizoen. Desondanks staat de ploeg er met een gedeelde derde plek nog prima voor. Zaterdag wacht thuis het tot op heden ongenaakbare Pelikaan S. Eens kijken of FC Meppel voor net zo een verrassing kan zorgen als afgelopen seizoen, toen ze de ploeg uit Oostwold knap op 1-1 wist te houden.

Opstelling FC Meppel: Koch; Holtman; de Kam, Eemstra, Tepper, Lanting, van Dijk (van Es), Fidom, ter Voorde (Mansveld), Meijer, Kwant